Bomgar Completes Acquisition of BeyondTrust

October 4th, 2018
  • Bomgar has officially completed the previously announced acquisition of BeyondTrust.
  • Combined entity provides the broadest solution portfolio for securing and defending organizations against privileged access security threats.

Tweet This: @Bomgar has completed its acquisition of @BeyondTrust, creating the industry’s most comprehensive Privileged Access Management portfolio. http://bit.ly/2NjPr7F

Atlanta, GA – October 4, 2018 – Bomgar, a leader in Privileged Access Management (PAM) solutions, today announced it has completed the acquisition of BeyondTrust, a global leader in Privilege-Centric Security.

On September 13, 2018, Bomgar announced a definitive agreement to acquire BeyondTrust. The companies will operate as a combined entity under the name BeyondTrust. It will be headquartered in Atlanta, GA and led by Matt Dircks, current CEO of Bomgar.

The joint product portfolio delivers the complete spectrum of capabilities required of a best-in-class PAM solution to protect and secure privileged access: credential discovery and rotation, privileged session management, endpoint privilege management, secure remote access, and vulnerability management.

More than 19,000 organizations worldwide currently use the companies’ combined solutions to discover and secure privileged credentials, remove excessive admin rights on endpoints, and protect remote access pathways.

Terms of the agreement will not be disclosed. For more information about the acquisition, please read the blog post by CEO Matt Dircks.

Sobre a Bomgar

Bomgar is a global leader in Privileged Access Management solutions that secure privileged credentials, sessions, and endpoints, while empowering your workforce to run at the speed and scale of business. Bomgar offers the most comprehensive platform for enabling privileged and remote access, while defending organizations from constant and evolving threats. More than 16,000 customers and millions of users worldwide trust Bomgar to mitigate internal and external attacks, achieve compliance, and gain operational efficiency. Bomgar clients range from midsize to Fortune 100 companies and include some of the world’s most admired and valuable brands. Bomgar is headquartered in Atlanta, GA, with offices across the Americas, EMEA, and Asia Pacific. Connect with Bomgar at www.bomgar.com, the Bomgar Blog, or on Facebook, Twitter and LinkedIn.

About BeyondTrust

A BeyondTrust é líder mundial em segurança centrada em privilégios, oferecendo uma abordagem direta para evitar violações de dados relacionadas a credenciais roubadas, contas internas seqüestradas e privilégios indevidos.

Nossa plataforma de gerenciamento de acessos privilegiados é a mais extensível do mercado, permitindo que as organizações dimensionem facilmente seus programas de segurança de privilégios à medida que as ameaças evoluem em ambientes de servidor, nuvem, rede e endpoints. Somente o BeyondTrust tem uma plataforma única com recursos integrados de gerenciamento, relatórios e análises centralizados, capacitando os líderes de segurança a definirem ações decisivas e informadas para destruir os invasores. Tudo isso suportado por um design flexível que simplifica a integração com outras soluções de ponta e aumenta o valor dos investimentos em segurança de TI de nossos clientes.

Com o BeyondTrust, as organizações ganham a visibilidade e o controle de que precisam para reduzir com segurança os riscos, manter a produtividade e garantir a continuidade dos negócios. Mais de 4.000 clientes confiam na BeyondTrust e em sua rede de parceiros. Saiba mais em www.beyondtrust.com.

Mais informações para a imprensa:

Kevin Franks
Gerente de Marketing e Comunicação